وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد رشت

این وبلاگ جهت درج اخبار اطلاعات مقالات کتاب تحقیق پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا رشته مدیریت می باشد

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد رشت

این وبلاگ جهت درج اخبار اطلاعات مقالات کتاب تحقیق پژوهش مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا رشته مدیریت می باشد

وبلاگ دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد رشت

۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاسخ عجیب بیکاران به چند سوال مهم

ارد قاجار | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۴۳ ب.ظ
با وجود تاثیر منفی شدید حقوق‌های نجومی در بازارکار کشور، نتایج یک مطالعه جدید از بیکاران تا مقطع دکترا نشان می‌دهد بسیاری به دنبال شغلی پُردرآمد، کم‌زحمت، غیر کارگری و پشت میزنشینی‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهم ترین مسائلی که درباره مسائل مربوط به بازار کار کشور وجود دارد نوع نگاه جامعه به شغل است. به بیان ساده تر، اینکه افراد یک جامعه درباره مشاغل مختلف چگونه می اندیشند، می تواند در شکل گیری فضای کسب و کار موثر باشد.

اگر افراد مشاغل مختلف را قابل احترام بدانند و همه به دنبال نوع خاصی از کارها نباشند، قائدتا ظرفیت های بیشتری نیز برای اشتغال همگان وجود خواهد داشت اما وقتی همه جوانان می خواهند از طریق دانشگاه و دریافت مدارک دانشگاهی، صاحب یک صندلی مدیریتی و مانند آن شوند، کار سخت می شود.

کارشناسان می گویند اینکه چگونه جامعه ایرانی به چنین نگاه خاصی از اشتغال رسیده است، به سیستم آموزشی در دوره های مختلف، طرز فکر خانواده ها، افزایش ارتباطات و مانند آن باز می گردد. در عین حال، در مقطعی موج عظیمی از جمیعت جوان کشور در سایه بی برنامگی دولت ها راهی دانشگاه ها شده و این روند همچنان نیز ادامه دارد؛ بنابراین طرز فکر و نگاه جوانی که چند سالی در پشت میزهای دانشگاه ها بوده با فردی که این مراحل را طی نکرده درباره اشتغال متفاوت است.

مطالعات مختلف صورت گرفته نشان می دهد که در بسیاری از کشورها، برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آموزشی برای نسل جوان کشور با آنچه در ایران پیاده سازی و اجرا شده متفاوت است. استعدادیابی، ایجاد فرهنگ و نگاه درست در افراد نسبت به مشاغل مختلف، آموزش تخصص و مهارت های مورد نیاز بازار کار کشور به جوانان، ارتباط بین بازار کار و دانشگاه ها و مدارس، ارائه متدهای به روز آموزشی برای تربیت آینده سازان کشور و در نهایت مسئولیت پذیری سستم آموزشی در قبال آینده و اشتغال افراد؛ مهم ترین و کلیدی ترین اموری است که در ایران وجود ندارد.

پاسخ جویندگان شغل به چند پرسش مهم

مسلم خانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه حدود ۱۰۵ مولفه در زمینه فرهنگ کار احصاء شده است گفت: مهم ترین موضوع این است که به جوانان بگوییم که ثروتمندی از طریق کار اتفاق می افتد. در حال حاضر این نگاه در مدارس و دانشگاه ها وجود ندارد و جوانان به دنبال روش های دیگر غیر از کار برای دستیابی به ثروت هستند.

کارشناس ارشد بازار کار اظهارداشت: در برخی کشورها مانند ژاپن این مسئله که افراد تنها از طریق کار می توانند منشاء اثر باشند و بدرخشند نهادینه شده ولی در ایران ما در این مقوله ضعف داریم، اما در ژاپن کودکان از ۳ سالگی با مشاغل مختلف آشنا می شوند. ما با ضد ارزش هایی مواجه هستیم و برخی فکر می کنند اساسا نباید زیاد کار کرد و ضرب المثل های بدی هم برای آن وجود دارد.

خانی ادامه داد: پژوهشی اخیرا انجام شده در بین کارجویان دارای مدارک تحصیلی تا دکترا که هدف سنجش منزلت کار در دیدگاه این افراد بود. حدود ۲۵ مولفه مطرح شده بود که از نظر آنها کدامیک می تواند منزلت باشد، مانند اینکه اگر گرهی از جامعه باز شود آیا منزلت است؟ آیا جایگاه اجتماعی کار منزلت است؟

وی افزود: یکی از مولفه های مهمی که افراد روی آن تاکید کردند این بود که منزلت اجتماعی کار به درآمد آن است ولی در فرهنگ کار این مسئله در ردیف هجدهم قرار می گیرد چون کار باید ابتدا کار را بپذیریم، تناسب آن با توانمندی های خود را بسنجیم، کار در راستای علایق ما باشد، ارزش آفرینی کند و مانند آن چون خیلی از افراد خلافکار ممکن است درآمدهای بالایی هم داشته باشند ولی هیچ یک از این مولفه ها را ندارند.

این کارشناس عالی کارآفرینی تاکید کرد: همچنین این مطالعه نشان داد که افراد می خواهند شغل آینده شان کارگری نباشد و خیلی درگیر این نباشند که از صبح تا شب پشت میز بنشینند و یا در خط تولید باشند و کار فیزیکی انجام دهند و به صورت کلی شغلی باشد که دستور بدهند و به نوعی فرماندهی و راهبری داشته باشند که این نکته از دیدگاه تحصیل کرده های دانشگاهی کشور جالب بود.

چالش بزرگ دستمزدها در بازار کار

به گفته خانی، نکته سوم از نتایج این پژوهش نشان داد که افراد ترجیح می دهند که کاری داشته باشند که تمام وقتشان را پُر نکند. بنابراین به این نتیجه می رسیم که امروز در قالب فرهنگ کار و ترویج آن نیازمند توسعه نرم افزاری هستیم. به عنوان نمونه یکی از مولفه های نرم افزاری نظام دستمزدها است که یکی از چالش های بزرگ فرهنگ کار در کشور است.

این کارشناس عالی بازار کار تصریح کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم یکی از کلیدی ترین موانع ترویج فرهنگ کار در ایران را به ویژه در بین فرهیختگان دانشگاهی نام ببریم، نظام دستمزدها است. هم اکنون تمایلات و خواسته های افراد تحصیل کرده از کار با افراد تا مدرک دیپلم بسیار به یکدیگر نزدیک شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا هرچه به سمت توسعه یافتگی پیش می رویم سهم کارهای فیزیکی و جسمانی کاهش می یابد و افراد به دنبال کارهای فکری و پشت میزنشینی هستند. در پژوهش ها به این نتیجه رسیدیم که در فرهنگ کاری کشور تمایل به بازار کار به روز به شدت در حال افزایش است چون بازار کار ایران در دوران گذار قرار دارد.

خانی گفت: در حال حاضر حدود ۸۱ درصد از کل بازار کار ایران تحصیلات دانشگاهی ندارند و تنها ۲۰ درصد کل شاغلان دارای تحصیلات دانشگاهی اند. اگر در ایران نظام دستمزدها به درستی طراحی نشود، فرهنگ کار ارتقاء پیدا نمی کند و مراکز مشاوره شغلی و مانند آن در این زمینه چاره ساز نیست.

این کارشناس عالی کارآفرینی بیان داشت: در این روزها که بحث افشای فیش های حقوقی مطرح شده تاثیر بسیار زیاد و عجیبی روی نیروی کار کشور گذاشته است. اخیرا با کارگرانی در یک شهرک صنعتی برخورد داشتم که در این زمینه بسیار مایوس شده بودند و سوالاتی داشتند.

وی افزود: هم اکنون ۲۱۴ نهاد در حوزه کسب و کار فعالیت دارند و همچنین ۸۰۰ مرکز مشاوره شغلی و کسب و کار در کشور فعالیت دارند که به دنبال کشف استعداد، معرفی نیروی کار به کارفرما و مانند آن فعالیت دارند و ۲۰۰ مرکز کارآفرینی نیز به صورت تخصصی به کارآفرینان مشاوره می دهند.

این کارشناس عالی بازار کار ادامه داد: مردم امروز می دانند که کار کردن خوب است ولی چون مباحثی مانند شایسته گزینی، استعدادهای حرفه ای و نظام دستمزدها دچار چالش است و مدل سازی نشده اینگونه مراکز خیلی اثرگذار نبوده اند.

خانی خاطرنشان کرد: در فرهنگ کار کشورمان نمی توانیم درباره افراد در سنین ۳۰ سال کار موثری انجام دهیم؛ بنابراین در ترویج فرهنگ کار موضوع فرهنگ سازی پایه از مهد کودک ها و مدارس باید انجام شود. در حال حاضر در دانشگاه ها مراکز کارآفرینی داریم ولی مراکز کشف استعداد نداریم.

وی تصریح کرد: ما هنوز در ایران الگوی شایسته گزینی در مشاغل مختلف را نداریم. در ژاپن به کودکان کار گروهی یاد داده می شود، اما در ایران مشکلات پایه ای و اساسی در فرهنگ کار داریم و تا زمانی که الگوی شایسته گزینی مستقر نشود و مسئله دستمزدها حل نشود و برندسازی حرفه ای ناشی از کار (افراد با کارشان شناخته شوند) منابع به هدر خواهد رفت و ما امروز مشکلات باورها و رویکردها داریم.

این کارشناس عالی کارآفرینی گفت: در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و دانشگاه ها بهترین مراکز برای توسعه فرهنگ کار هستند. الگویی اخیرا با عنوان توانمندسازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان (تاک دانش) در وزارت کار تهیه و ارائه شد که ۲۸ موضوع را دنبال می کند.

به گفته خانی، اگر ما بتوانیم به جامعه القا کنیم که راه پولدار شدن تخصص، مهارت و سواد است این مسئله در جامعه نهادینه می شود ولی اگر به دست آوردن ثروت از راه های دیگری باشد، جامعه به آنسو سوق می یابد.

  • ارد قاجار

طول پایان نامه

ارد قاجار | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵ ب.ظ
هدف در نگارش پایان نامه ایجاز (کوتاهی متون) است و اطناب (طولانی گوئی) مد نظر نیست. هدف شما در نگارش باید ارائه تمامی اطلاعات مورد نیاز جهت تشریح و پشتیبانی از نتایج و تفاسیر حاصل از پژوهش در کوتاهترین میزان ممکن از نظر نگارشی و تعداد صفحه باشد.
از تکرار مطالب غیرضروری و نامرتبط خودداری کنید. توجه داشته باشید که درون مایه اصلی پایان نامه در قسمت مقدمه به منظور ایجاد انگیزه در خواننده و یا در بخش فرضیات پژوهش بیان میشود. سپس این درون مایه در پیکره پایان نامه گسترش پیدا کرده و در نهایت در قسمت بحث به آن اشاره میشود (البته اشاره به درون مایه کار در چکیده و نتیجه گیری اجتناب ناپذیر است).

در اینجا برخی پیشنهادات جهت کوتاهتر کردن پایان نامه ها را ارائه میکنیم:

1.    از جداول برای نشان دادن داده های تکراری استفاده کنید و از تکرار مطالب بطور تشریحی پرهیز کنید.
2.    در قسمت مروری بر ادبیات نظری، تنها به اندازه ای درباره تحقیقات گذشته مطالب ارائه کنید که خواننده به طور کلی در جریان موضوع تحقیق قرار گیرد، نیازی نیست به تمامی تحقیقاتی که در طور تاریخ علم در این زمینه انجام شده اند اشاره کنید.
3.    عنوان شکل ها و جداول کوتاه ولی جامع باشند.
4.    نیازی نیست تک تک داده های ارائه شده در جداول یا شکل ها را در متن تکرار کنید. تنها بیان نتیجه حاصل از جداول و یا شکل ها کافی است.
5.    نتایج گرفته شده بر اساس داده های غیرموجود را حذف کنید.
6.    در قسمت بحث تنها تفاسیری از داده ها را ارائه دهید که مستقیما مرتبط با یافته های پژوهش هستند.
7.    به دقت صفت ها، قیدها، و عبارتهای اضافه را بررسی و حذف کنید.

👈اگرچه تعداد صفحات پایان نامه به میزان قابل توجهی در رشته ها و موضوعات مختلف متفاوت است، به صورت استاندارد یک پایان نامه به همراه تمامی جداول، شکل ها، و منابع و مراجع (بدون در نظر گرفتن ضمایم) چیزی میان 70 تا 100 صفحه است.

  • ارد قاجار
🔻   از نوشتن جملات طولانی خود داری کنید. به یاد داشته باشید که در متون علمی، جملات کوتاه هستند و به ساده ترین و قابل فهم ترین شکل ممکن نگارش میشوند. هنر نگارش متون پیچیده، پرتکلف، و با پیچیدگی بالای زبانی خود را به اساتید ادبیات خود نشان دهید، نیازی نیست این هنر شما به رخ محققین دیگر کشیده شود.

🔻    در جملات خود از استفاده از عبارت هایی که بیش از دو مفهوم متفاوت را بیان میکنند خودداری کنید. به عنوان مثال به جای نوشتن جمله ای مانند «همه میدانیم که آب، این مایع حیات  که وجودش برای زندگی انسانها ضروری است، در دمای صد درجه سانتی گراد که دمای بالایی است به جوش می آید و در دمای صفر درجه سانتی گراد منجمد میشود و باعث بروز پدیده های بسیاری در دنیای طبیعت میشود که علم به کشف آنها پرداخته است.» بنویسیم "همه میدانیم که آب مایعی حیات بخش است. این ماده در دمای صد درجه سانتی گراد به جوش می آید و در دمای صفر درجه سانتیگراد منجمد می شود. این امر باعث بروز پدیده های بسیاری در طبیعت میشود که علم آنها را کشف کرده است.»

🔻    از بکار بردن دو فعل منفی پشت سر هم پرهیز کنید. به عنوان مثال نگویید نمیشود که این اتفاق نیفتد. بگویید این اتفاق می افتد.

🔻    تمامی جملات باید لزوما  فعل و فاعلشان مشخص باشد. همچنین مرجع ضمیرهای فاعلی و مفعولی نیز باید دقیقا معلوم باشد.

🔻    تا حد امکان از بکار بردن جملات مجهول خودداری کنید.

🔻    از وجود تطابق میان اسم و فعل از نظر شخص و مفرد یا جمع بودن اطمینان حاصل کنید.

🔻    از بکار بردن سرواژه ها (Acronym) و عبارت های مخفف بدون اشاره به عبارات کامل خودداری کنید. اولین باری که به هر سرواژه یا عبارت مخفف در متن اشاره میکنید باید حتما به صورت کامل آن را بنویسید و در پرانتز یا پاورقی(اگر لاتین باشد) عبارت مخفف آن را بنویسید. از دفعه دوم به بعد میتوانید از سرواژه استفاده کنید. به عنوان مثال: در بار اول: هواپیمایی ملی ایران (هما). بار دوم به بعد: هما

  • ارد قاجار

بلک لیست وزارت علوم چیست؟

ارد قاجار | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ب.ظ
سنجش و عیار یک مقاله در مجلات مختلف متفاوت است و بعضی مجلات ماه های طولانی شما را در انتظار قرار داده تا مقاله شما را بررسی کنند و بعضی دیگر در بازه زمانی کوتاه تری به شما پاسخ می دهند و بیشتر دانشجویان دکترای کشورمان به محض اتمام پروژه تحقیقاتی یا همان رساله خود بدنبال مجلاتی می باشند که در بازه زمانی کوتاهی به آنها پذیرش بدهند. در صورتی که باید مسائل دیگر از جمله اعتبار آن مجله سنجیده شود و اینکه آیا این مجله دارای نمایه و ایندکس ISI می باشد یا خیر ؟ رتبه بندی یا همان ایمپکت فکتوری مجله در چه سطحی می باشد؟ در چه بازه زمانی به مقاله شما رسیدگی خواهدشد؟ و مهم ترین سوال و قسمت برای دانشجویان دکتری کشورمان بررسی اعتبار مجله و اینکه آیا در بلک لیست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد یا خیر.
 
بلک لیست یا همان لیست سیاه و ممنوعه وزرات علوم به لیستی از مجلات گفته می شود که هر ساله با توجه به معیار سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور سنجیده شده است. این لیست بعنوان مجموعه ای از نشریات و مجلات نامعتبر شناخته می شود که توسط اساتید و صاحبنظران هر رشته تخصصی و با توجه به بررسی های دانشگاهی و تجربه های آنها تنظیم و به تایید وزارت علوم رسیده است.
این لیست به طور همیشگی در وزارت علوم در حال بررسی و تجدیدنظر قرار دارد و در صورتی که مجله نامعتبر جدیدی شناخته شود به این لیست اضافه می گردد و چناچه نشریه ای رتبه و رنکینگ خود را ارتقا داده و یا توسط بازبینی های مجدد رتبه قابل قبولی دریافت کند از لیست خارج خواهد شد و بعنوان نشریه معتبر و قابل قبول وزارت علوم قرار خواهد گرفت.
نکات مهم در مورد این لیست، بلک لیست مجلات ارائه شده فقط برای وزارت علوم است و معیاری برای قبولی مقالات ISI و جهت کیفیت مقالات و ارزشیابی ارجاعات مقاله به این مجلات سنجیده شده است و به این شکل نیست که این مجله واقعا فاقد هرگونه اعتباری باشد و ممکن است برای ارگان های دیگر و یا دیگر دانشگاه های سایر کشورها دارای اعتبار قابل قبول باشد. ولی باید در نظر داشته باشید این لیست عموما دارای نشریات نامعتبری است که اندیشمندان و کارشناسان وزرات علوم آن را سنجیده اند و بهتر است مقاله ای را جهت چاپ در این مجلات ارسال ننمائید تا هم زمان را از دست ندهید و هم با این کار نتایج گزارشات خود را با چاپ در مجلات بی اعتبار فاقد ارزش نمائید.

 آخرین بلک لیستی که وزارت علوم منتشر کرده است مربوط به شهریور 1394 است که می توانید از لینک زیر آن را دریافت کنید↙️

🌍 http://goo.gl/rSd1EP

  • ارد قاجار

تفاوت بین پایان نامه (Thesis) و رساله (Dissertation)

ارد قاجار | شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸ ب.ظ
در برخی از دانشگاه‌ها بین رساله و پایان‌نامه تفاوتی قائل نیستند. اما بین این دو واژه تفاوت وجود دارد. معمولاً واژۀ پایان‌ نامه یا تز برای درجۀ کارشناسی‌ارشد (Master) بیان می‌شود و رساله یا دیزرتیشن برای درجۀ دکتری (PhD).

در پایان‌ نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشجو برای اولین بار به‌ طور جدی کار پژوهشی خود را آغاز می‌کند. از دانشجو انتظار می‌رود به اصول روش تحقیق توجه کند و پژوهش او از اصالت و نوآوری (Orginality) برخوردار باشد.

در حالی که در رسالۀ دکتری از دانشجو انتظار می‌رود نه تنها باید پژوهش او از اصالت و نوآوری برخوردار باشد، بلکه باید اندیشه‌ها، تفسیرها، و تحلیل‌های خود را دربارۀ هرگونه اطلاعات گردآوری شده، بیان کند. در واقع حضور اندیشه‌های خود پژوهشگر در رسالۀ دکتری برجسته است. در نهایت در رسالۀ دکتری پژوهشگر باید بتواند نظریه‌ای جدید یا ناقض یا تأیید کنندۀ نظریات پیش از آن را ارائه دهد.

  • ارد قاجار

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخش‌نامه تقویم آموزشی سال تحصیلی 96_95 این دانشگاه به واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تقویم آموزشی این دانشگاه گفت: « بخش‌نامه تقویم آموزشی سال 95_96 در تاریخ 20 تیر به همه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد »

او ادامه داد: « طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ثبت‌نام و انتخاب واحد برای نیم‌سال اول تحصیلی 95 از تاریخ 16 شهریور تا 25 شهریور خواهد بود. همچنین کلاس‌های این ترم از 27 شهریور آغاز می‌شود »

حسین‌‌ زاده لطفی با اشاره به اینکه دانشجویان نیم‌سال اول از 10 تا 14 مهر برای حذف و اضافه فرصت دارند، گفت:  « نیم‌سال اول 95 در تاریخ 16 دی تمام می‌شود و 18 تا 30 دی امتحانات آن برگزار می‌شود »

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: « ثبت نام و انتخاب واحد نیم‌سال دوم 95 از 2 بهمن آغاز و تا 7 بهمن ادامه دارد، کلاس‌های این ترم نیز از 9 بهمن برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند از تاریخ 23 الی 27 بهمن برای این ترم حذف و اضافه انجام دهند »

او به پایان کلاس‌های نیم‌سال دوم 95_96 اشاره کرد و گفت: « ترم دوم دانشگاه آزاد اسلامی تا تاریخ 11خرداد 96 ادامه دارد و امتحانات این دوره در تاریخ 17 تا 29 خرداد 96 برگزار خواهد شد »

حسین‌زاده لطفی درباره ترم تابستان سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: « ثبت‌ نام و انتخاب واحد برای ترم تابستان سال آینده در تاریخ 3 تا8 تیر96 خواهد بود و کلاس‌های این دوره از 10 تیر96 آغاز می‌شود »

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: « دانشجویانی که برای ترم تابستان سال آینده ثبت می‌کنند در همان تاریخ 10 تیر می‌توانند واحدهای انتخابی خود را حذف یا اضافه کنند »

او خبر داد ترم تابستان 96 در تاریخ 2 شهریور پایان می‌پذیرد و گفت: « امتحانات این دوره از 4 تا 9 شهریور 96 برگزار می‌شود »

حسین‌ زاده لطفی در پایان افزود: « بخش‌نامه تقویم آموزشی سال تحصیلی 95_96 دانشگاه آزاد اسلامی برای همه واحدها و مراکز آموزشی این دانشگاه لازم‌ الا‌جراست »

 

  • ارد قاجار

رونمایی از سامانه پاسخگویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

ارد قاجار | سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۵ ب.ظ

رونمایی از سامانه پاسخگویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی- امکان دریافت اطلاعات و پیگیری درخواست‌ها به صورت غیر حضوری

رئیس مرکز حوزه ریاست دانشگاه‌آزاد اسلامی از خاتمه فاز آزمایشی و رونمایی از سامانه پاسخگویی این دانشگاه شامل سایت پاسخگویی، دفتر پاسخگویی حضوری، مجموعه تلفن گویا، سامانه پاسخگویی پیامکی به منظور تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مندی ذینفعان در سازمان مرکزی خبر داد.


 

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام خبر خاتمه فاز آزمایشی سامانه پاسخگویی سازمان مرکزی افزود: با توجه به تاکید ویژه رییس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تکریم ارباب رجوع و ذینفعان این نهاد شامل اعضای هیات علمی، کارکنان، فارغ التحصیلان، دانشجویان و خانواده آنان ، بخشنامه تکریم ارباب رجوع در بدو حضور دکتر میرزاده در دانشگاه صادر و این امر مکررا به معاونان، مدیران و مسئولین واحدهای دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت. در همین راستا و به دنبال شناسایی خلا عمده ای به عنوان فقدان وجود سیستم پویا، فعال و ساده برای پاسخگویی به ذینفعان راه اندازی و بهره برداری از سامانه پاسخگویی دانشگاه در دستور کار مرکز حوزه ریاست قرار گرفت، و با تصویب هیات رئیسه دانشگاه اداره پاسخگویی با ماموریت یاد شده زیرنظر اداره کل اجرایی مرکز حوزه ریاست راه اندازی وتشکیل شد.

وی با اعلام اینکه سامانه پاسخگویی به منظور کاهش مراجعات به سازمان مرکزی و افزایش رضایتمندی ذینفعان راه اندازی شده است، گفت: سعی و تلاش مجموعه همکاران ما در سازمان مرکزی معطوف به ارائه خدمات وسیع و غیرحضوری به مخاطبان است به طوری که تا حد توان با ارائه خدمات مورد نیاز به متقاضیان بتوان مراجعه حضوری به سازمان مرکزی را به طور چشمگیری کاهش داد.

دعاگویی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این اداره و تهیه و تدوین ساز و کارهای اجرایی آن از مهرماه سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: لازمه ارائه خدمات مطلوب و کارآمد، هماهنگی و همکاری همه جانبه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان بود که در این راستا جلسات متعدد با حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل دانشگاه من جمله امور آموزشی، امور هیات علمی، امور دانشجویی ، منابع انسانی و... که بیشترین مراجعه‌کننده و متقاضی را دارند تشکیل و به طور جدی موضوع پاسخگویی شفاف و به‌روز و کارآمد در دستورکار قرار گرفت.

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه افزود: همزمان، شناسایی ابزارها و تجهیزات نوین و زیرساخت‌های نرم‌افزاری وسخت افزاری توام با جذب نیروی انسانی آشنا به حوزه های مختلف پیگیری و تدارک شد.

راه اندازی تلفن گویا و سایت پاسخگویی دانشگاه آزاد اسلامی

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از راه اندازی سامانه پاسخگویی سازمان مرکزی به عنوان اولین گام این حوزه خبر داد و گفت: از اولین اقدامات در این حوزه علاوه بر ایجاد دفتر پاسخگویی حضوری در سازمان مرکزی، ایجاد سامانه تلفن گویا با امکانات وسیع و کاربردی بود که با بررسی‌های دقیق نسبت به نیازهای مجموعه، راه اندازی این سامانه در ابتدا بر روی شماره تلفن 4748 و متعاقبا سایر خطوط اصلی سازمان مرکزی پیگیری و با تهیه ملزومات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تدوین سناریوی مربوطه به مرحله اجرا درآمد.

دعاگویی تصریح کرد: به همین منظور و در قدمی دیگر طراحی و راه‌اندازی "سایت پاسخگویی" جهت اخذ آخرین وضعیت مکاتبات به نشانی http://pasokhgoo.iau.ir/ همچنین راه اندازی "سامانه پیامکی" جهت ارائه کد رهگیری و مشخصات نامه و تقاضا در دستورکار قرار گرفت که با همکاری اداره کل فناوری اطلاعات این امر به نتیجه رسید که در آینده نزدیک با ارائه امکانات مورد نیاز و رونمایی از اپلیکیشن ویژه تلفن همراه توسعه خواهد یافت.

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه‌آزاد اسلامی با اشاره به امکانات سامانه پاسخگویی این دانشگاه ،گفت: امکاناتی که در سامانه تلفن گویا در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت شامل ارائه اطلاعات و شماره تماس و آدرس معاونت‌ها، ادارات و بخش‌های مختلف سازمان مرکزی و همچنین واحدهای دانشگاهی استان تهران به صورت گویا و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات در قالب صندوق صوتی است که با دارا بودن کد رهگیری قابل پیگیری است، همچنین پاسخ به سوالات متداول ادارات کل سازمان مرکزی (FAQ) به صورت گویا و معرفی خدمات دانشگاه آزاد اسلامی نظیر آزمایشگاه‌های همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) که شامل اطلاعات مربوطه، اسامی واحدهای ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی، دریافت شکایات و پاسخ به سوالات پرکاربرد و متداول است، از دیگر قابلیت هاست.

وی با بیان اینکه پاسخ سوالات متداول و مهم در سیستم تلفن گویای دانشگاه در دسترس قرار گرفته است، گفت: از آنجایی که بیشترین تماس و مراجعه متقاضیان، عموماً جهت دریافت اطلاعات پرتکرار است، در بخش پاسخ به سوالات متداول سعی شده مهمترین و بیشترین سوالاتی که در مورد درخواست مخاطبان و مراجعین از ادارات کل و بخش‌های سازمان مرکزی است، استخراج و به صورت گویا در اختیار تماس‌گیرندگان قرار گیرد که خدمتی در جهت تسریع امور و کاهش مراجعات حضوری است.

رییس مرکز حوزه ریاست دانشگاه‌آزاد اسلامی مهمترین بخش سامانه گویا را پیگیری درخواست و نامه‌های متقاضیان دانست و افزود: پیگیری درخواست و نامه‌های متقاضیان به صورت شبانه روزی از مهمترین بخش های این سامانه است به این ترتیب که متقاضیان می‌توانند با ارائه کد رهگیری ارائه شده توسط اتوماسیون اداری و همچنین شماره پرونده ارائه شده در سامانه نقل و انتقال دانشجویی، بدون محدودیت زمانی و در تمامی ایام هفته و به صورت 24 ساعته از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

امکان پیگیری درخواست نقل و انتقالات دانشجویی به صورت گویا

وی با بیان اینکه امسال با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی و برای اولین بار با شروع زمان ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویی، پیگیری درخواست متقاضیان به صورت گویا انجام می شود، گفت: متقاضیان نقل و انتقالات دانشجویی می توانند به صورت شبانه روزی و با ارائه شماره پرونده متقاضی که در زمان ثبت درخواست در سامانه مذکور به ایشان اعلام شده از آخرین وضعیت درخواست خود به صورت گویا اطلاع یابند.

دعاگویی افزود: با ارائه خدمت فوق که در حال حاضر بر روی سامانه تلفنی به شماره 4748 راه اندازی شده و در آینده نزدیک نیز بر روی خط 4735 راه اندازی خواهد شد، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سازمان مرکزی نیست و متقاضیان می‌توانند به صورت شبانه روزی از خدمات سامانه مذکور بهره مند شده و از آخرین وضعیت درخواست خود اطلاع یابند.

تکریم ارباب رجوع در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به طور جدی پیگیری خواهد شد

مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با تشکر از همکاران اداره کل اجرایی و نیز سایر حوزه های همکار در این طرح، به تکریم ارباب رجوع در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و افزود: به امید خداوند متعال در قدم بعدی و پس از بهره برداری کامل خدمات قابل ارائه جهت امور پاسخگویی در سازمان مرکزی، واحدهای دانشگاهی نیز با الگوی مصوب و ابلاغی، در امور پاسخگویی به دانشجویان، اساتید و مراجعین به واحدهای دانشگاهی اهتمام ورزیده و موضوع استقرار نظام تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به طور جدی پیگیری خواهد شد.

دعاگویی در پایان به بخشنامه ابلاغی تکریم ارباب رجوع توسط دکتر میرزاده، اشاره کرد و گفت: ضمن تشکر از زحمات تمامی کارکنان خدوم دانشگاه آزاد اسلامی، انتظار داریم با توجه به پیام اخیر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی که به استناد حدیث منقول از امام حسین (ع) که ارائه خدمت و برآورده کردن نیازهای دیگران به نوعی نعمت و لطف خداوند متعال است، با رویی گشاده و سعه صدر در چارچوب قوانین و مقررات مصوب دانشگاه در امور پاسخگویی به خانواده بزرگ و همدل دانشگاه آزاد اسلامی موفق به تأییدات پروردگار باشیم.

 



  • ارد قاجار

شیوه نامه تشویق مقاله های علمی دانشگاه آزاد اسلامی

ارد قاجار | سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱ ب.ظ
  • ارد قاجار

نگارش لاتین : وب‌سایت Grammarly غلط‌ یابی املایی و انشایی آنلاین

ارد قاجار | سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶ ق.ظ
اگر شما هم به دلایلی مجبور! و یا علاقمند به به نوشتن مقاله انگلیسی هستید و گه گاه در آن اشکالات انشایی و جمله‌ بندی نامناسبی می‌بینید، راه‌حل کار را در چه می‌بینید؟ از کسی که زبانش خوب است کمک می‌گیرید؟ از همان قابلیت غلط‌ یاب املایی و انشایی آفیس کمک می‌گیرید؟ غلط‌یاب املایی امروزه پیشرفت زیادی داشته است اما کماکان غلط‌یاب انشایی که ایرادهای جمله‌ بندی شما را بگوید به‌طور مناسبی در آفیس وجود ندارد.

مثلاً شما ممکن است نحوۀ جمله‌‌ بندی‌تان با آنچه عرف انگلیسی‌ زبان است فرق کند و یا یک اصطلاح را خوب به‌ کار نگیرید در حالی که املای آن درست است و حتی ترتیب جمله‌بندی هم صحیح باشد اما مرسوم نباشد.

🔻امروز به شما وب‌ سایتی معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا جمله‌ بندی مناسب داشته باشید و ایرادهای انشایی و املایی و کیفیت سنجی و قوام سنجی پاراگراف‌های خود را به آن بسپارید.

وب‌سایت Grammarly به‌ صورت فوق‌العاده هوشمند و تقریباً مشابه یک انسان تحصیل‌ کرده در زبان انگلیسی می‌تواند ایرادهای متن شما را در بیاورد و به شما در مورد کیفیت جمله‌بندی نکاتی را یادآوری کند. این سایت را از دست ندهید. بدون شک اگر شما برای ساپورت از یک شرکت خارجی تماس بگیرید و یا قصد انتشار مقالۀ انگلیسی را داشته باشد کیفیت جمله‌بندی شما اثر بسیاری در موفقیت شما خواهد داشت. از دیگر قابلیت های این پایگاه، امکان بررسی پلاجیاریزم یا سرقت علمی است.
  • ارد قاجار

روش تحقیق در پایان نامه

ارد قاجار | سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶ ق.ظ

در قسمت روش تحقیق به موارد زیر اشاره میکنیم:

1-    اطلاعاتی که خواننده را متقاعد میکنند نتایج بدست آمده در پژوهش شما درست است.
2-    اطلاعات ضروری برای محققین دیگر به منظور تکرار آزمایشات و پژوهش شما.
3-    شرحی از مواد بکارگرفته شده در پژوهش، رویه ها، و نظریات مورد استفاده در پژوهش.
4-    شرح محاسبات، تکنیک ها، فرایندها، ابزارها و وسایل، و نحوه تنظیمات دستگاه ها و ابزارها.
5-    محدودیت های پژوهش، فرضیات، و دامنه روایی داده ها.
6-    شرح روش های تحلیل، از جمله اشاره به تمامی نرم افزارهای آماری مورد استفاده.

در قسمت روش تحقیق به این سوالات باید پاسخ داده شود:

1-    آیا محقق دیگری می تواند مو به مو تحقیق شما را تکرار کند (به عنوان مثال، اطلاعات درباره تمامی پارامترهای اختیاری و قابل تنظیم برای تمام سنسورها و یا دستگاه های استفاده شده به منظور گردآوری داده ها ارائه شده اند)؟
2-    آیا محقق دیگری می تواند به درستی به مکان های نمونه گیری و سوابق و مدارک مستندسازی شده دسترسی پیدا کند و از آنها استفاده کند؟
3-    آیا به میزان کافی اطلاعات درباره دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده ارائه شده است تا محققین دیگر بتوانند از دستگاه هایی با کارکردهای مشابه با این دستگاه ها به منظور تکرار آزمایشات شما استفاده کنند؟
4-    چنانچه اطلاعات در حوزه اطلاعات عمومی قرار دارند، امکان دسترسی محققین دیگر به این اطلاعات وجود دارد؟
5-    آیا این امکان وجود دارد که محقق دیگری از تحلیل های آزمایشگاهی مورد استفاده در پژوهش شما کپی برداری کند؟
6-    آیا امکان تکرار تحلیلی های آماری انجام شده توسط شما وجود دارد؟
7-    آیا محقق دیگری خواهد توانست به طور تقریبی از الگوریتم های کلیدی هر یک از نرم افزارهای کامپیوتری مورد استفاده در پژوهش شما نمونه برداری کند؟

🔻منابع و مراجع مورد استفاده در این قسمت باید محدود به منابع داده ها و مراجعی جهت مراجعه و کسب اطلاعات بیشتر درباره رویه های انجام آزمایشات و پژوهش باشند.
🔻در این قسمت، درباره نتایج تحقیق چیزی ننویسید!

  • ارد قاجار